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ブックの説明
ラブコメ作品と状況としてのキャラクター
Romantic Comedy Novels and Characters in Various Situations玉井 建也
TAMAI Tatsuya日本のラブコメは若者のための若者が主人公の物語と評され、主人公とヒロインの宙ぶらりんの関係が続くとされている。2010年代後半のライトノベルを見ていくと、既存のラブコメに当てはまらない作品が存在する。一つはファスト風土化した地方都市・郊外を舞台にした作品では、新しい価値観を見出すことができる。またラブコメは学校を舞台とし、教室を描くことが多く、スクールカーストがよく取り上げられる。スクールカーストの階層を超えていく物語が多いが、逆に構造を追認・強化してしまっている。しかしそのスクールカーストの構造を突破するためには、幼なじみの存在が重要であり、地縁的関係性が先行して存在し、物語において若者の悩みと逡巡、変化を見事に体現している。
Japanese romantic comedies have been described as stories about young people for young people, with the hero and heroine in a constant state of limbo. If you look at light novels from the late 2010s, there are works that do not fit into the existing romantic comedy category. One can find a new sense of values in works set in regional cities and suburbs that have become “Fast Climate”. Also, romantic comedies are often set in schools and depict classrooms, and school caste is often discussed. Many of these stories transcend the hierarchy of the school caste, but on the other hand, they also recognize and reinforce the structure. However, in order to break through the structure of the school caste, the existence of childhood friends is important, and the pre-existence of geographical relationships beautifully embodies the worries, hesitations, and changes of young people in the story.
Keywords
ライトノベル、ラブコメ、聖地巡礼、幼なじみ
light-novel, romantic comedy, contents tourism, childhood friendPDFはこちら
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